Saturday, September 28, 2019

ورزش کگل چه تاثیری بر درمان بواسیر یا هموروئید دارد؟

ورزش کگل یکی از انواع ورزش های عضلانی است که می تواند با تقویت عضله پرینه به درمان مشکلات و اختلالات مقعدی و نیز تناسلی کمک نماید. این ورزش می تواند گردش خون در این ناحیه را افزایش داده و به درمان سریع تر مشکلات کمک نماید. این ورزش همچنین در کاهش درد موثر است و مصرف مسکن ها را نیز کاهش می دهد. 
ورزش کگل علاوه بر عضله پرینه، عضلات مثانه، رحم و روده کوچک و بزرگ را نیز درگیر می نماید. از ورزش کگل می توان برای درمان اختلالات نعوظ و انزال، کنترل دفع ادرار و مدفوع، تقویت مثانه و پیشگیری از افتادگی مثانه و مقعد و… استفاده نمود.

مراحل ورزش کگل
اساس ورزش کگل بر انقباض و انبساط عضله پرینه بنا شده است. قبل از شروع ورزش کگل لازم است، عضله مورد نظر که تمرینات بر روی آن انجام می شود را شناسایی نمایید. این عضله در لگن و مابین دو استخوان ران واقع شده است. مهمترین وظیفه عضله کگل جلوگیری از خروج گاز و مدفوع است. بعد از شناسایی دقیق عضله می توانید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
در نظر داشته باشید، این ورزش را می توان در حالت خوابیده، نشسته و ایستاده انجام داد.
بهترین حالت برای انجام ورزش خوابیده است زیرا فرد تسلط بیشتری بر ورزش دارد.
برای انجام ورزش عضله مورد نظر را به مدت 5 ثانیه منقبض نمایید.
در طول ورزش تصور کنید که می خواهید از خروج گاز و مدفوع جلوگیری نمایید.
بعد از 5 ثانیه عضله را شل کرده و 5 ثانیه بعد مجدداً تکرار کنید.
تعداد دفعات تکرار این ورزش 10 الی 20 مرتبه در طول روز است.
مطمئن شوید در طول ورزش عضلات شکم و سینه منقبض نشوند. برای اطمینان می توانید دست خود را بر روی شکم بگذارید تا از منقبض نشدن آن اطمینان خاطر داشته باشید.

درمان بواسیر با کگل
بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین انواع بیماری های مقعدی است. این بیماری موجب تورم و گشاد شدن عروق مقعدی شده و درد، خونریزی، خارش، سوزش و … را به همراه دارد. بواسیر در اثر اعمال فشار وارده بر مقعد بر اثر عواملی مانند یبوست، زایمان، رابطه مقعدی، کهولت سن و .. ایجاد می شود.
بواسیر معمولاً در مراحل اولیه با استفاده از درمان های خانگی قابل رفع و درمان است. یکی از راهکارهای درمان بواسیر انجام ورزش کگل است. این ورزش می تواند با افزایش گردش خون و تقویت عضله به درمان بیماری کمک نماید. همچنین از ورزش کگل می توان در دوران پس از جراحی هموروئید یا هموروئیدکتومی نیز استفاده نمود. زیرا با انجام ورزش می توان روند درمان را تسریع نمود.
به یاد داشته باشید هرگز برای درمان شقاق مقعدی از کگل استفاده نکنید. زیرا که نه تنها به درمان کمکی نمی کند، بلکه می تواند موجب تشدید بیماری گردد.
طی تحقیقات به عمل آمده ثابت شده است، بیماری که قبل از جراحی هموروئیدکتومی از ورزش کگل استفاده کرده اند، در مقایسه با بیمارانی که این ورزش را انجام نداده اند، متحمل درد کمتری شدند. در واقع با انجام ورزش می توان درد بواسیر را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

No comments:

Post a Comment