Saturday, March 4, 2023

بهترین روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی






برخی از روش ها برای درمان خانگی زگیل تناسلی وجود دارد که اثربخشی و قدرت درمانی آنها به اثبات رسیده است. روش های درمان خانگی مبتنی بر اصول طب سنتی و برآمده از دل طبیعت هستند و بسیاری از اطباء طی سالیان متمادی از این روش ها برای درمان بسیاری از امراض استفاده کرده اند و در بسیاری از موارد هم به پاسخ مورد نظر خود رسیده اند.
انجام این روش ها به راحتی در منزل امکان پذیر است، مبتلایان گمان می کنند که هیچ گونه عارضه و خطری برای فرد به دنبال ندارد. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند که از این روش ها به عنوان اولین راه درمان این عارضه استقاده کنند. گاهی این روش های اثر بخش هستند، اما به عنوان درمان قطعی شناخته نمی شوند. در مواقع بسیاری برای از بین بردن زائده های زگیل تناسلی، نیاز به لیزر و جراحی است.

تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی
یکی از دلایل اصلی ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی، پایین بودن سیستم ایمنی بدن است. بنابراین بهبود تغذیه و تغییر در روند زندگی می تواند تا حدی به بالا رفتن سیستم ایمنی و بهبود این عارضه کمک می کند. ترک غذاهای ناسالم، پرهیز از کشیدن سیگار و همچنین استرس تا حدی به بهبود وضعیت سیستم ایمنی کمک می کنند.
همچنین مصرف آنتی اکسیدان ها، غلات، اسفناج و لوبیا و غیره می تواند به افزایش مقاومت بدن برای مقابله با این ویروس کمک کند.

عصاره درخت چای
عصاره ی درخت چای یکی از قدرتمندترین ضدعفونی کننده های طبیعی است. برای درمان زگیل تناسلی یک پنبه کوچک را به کمی عصاره ی درخت چای آغشته کنید و آن را به آرامی بر روی زگیل های خود مالش دهید.پس از بیست دقیقه محل زگیل ها را بشویید و خشک کنید. این کار را تا دو هفته روزی ۱ بار انجام دهید تا زگیل های شما کوچک تر و کم رنگ تر شود.
سرکه سیب

یکی از موثرترین روش ها برای درمان خانگی زگیل تناسلی، شستشوی روزانه ی محل زگیل ها با کمی سرکه ی سیب است. همچنین می توانید محل زگیل ها را با یک پنبه ی آغشته به سرکه مالش دهید.


سیر
از موثرترین ماده‌ها برای درمان و از بین بردن زگیل های تناسلی می توان به سیر اشاره کرد.چند حبه سیر را له کنید و آن را بر روی زگیل‌های خود قرار دهید و با یک نوار تمیز ببندید.پس از نیم ساعت خودتان را بشویید و خشک کنید.این کار را هروز می توانید انجام دهید.
پیاز

برای از بین بردن و درمان زگیل تناسلی می‌توانید حلقه های پیاز را بر روی آن قرار دهید. همچنین می توانید آب یا عصاره ی پیاز را تهیه کنید و شبها بر روی محل زگیل ۸های خود بمالید و صبح بشویید.


روغن کرچک
روغن کرچک می تواند شما را از شر انواع عفونت ها مانند زگیل های تناسلی رها کند. کمی روغن کرچک را روی ناحیه تناسلی خود بمالید و پس از چند دقیقه محل آن را بشویید.

 

No comments:

Post a Comment