Tuesday, November 10, 2020

درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید بدون بستری



بواسیر یا هموروئید از بیماری های شایعی است. آمار ها نشان داده از هر ۲ نفر یک نفر تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد. این
بیماری در افراد مختلف علائم متفاوتی را به همراه دارد. یکی از این علائم خونریزی است. شاید شما نیز به تازگی به علت ابتلا به بواسیر دچار خونریزی شده و از این موضوع نگران باشید. تا انتها همراه ما باشید تا اطلاعات کافی در مورد بواسیر خونی و راهکارهای درمان آن کسب نمایید.بواسیر خونی چیست؟بواسیر خونی نوعی از بیماری بواسیر است که علامت شایع آن، خونریزی از بافت هموروئید است. بیماری هموروئید موجب تورم عروق و در واقع گشاد شدن آنها می گردد در صورتی که این عروق متورم تحت شرایطی خاص مانند یبوست، دچار آسیب شوند خونریزی خواهند نمود و بواسیر خونی ایجاد می شود که معمولاً بعد از اجابت مزاج دچار خونریزی می شود ولی احتمال خونریزی از آن در مواقع عادی نیز وجود دارد. این نوع از هموروئید به شدت دردناک بوده و مهمترین عارضه آن احتمال کم خونی و فقر آهن است.علائم بواسیر خونیمهمترین علائم بواسیر خونی به این شرح است :

دفع خون روشن، این خون می تواند بر روی مدفوع مشاهده شود و یا انقدر مقدار آن زیاد باشد که از مقعد خارج گردد.
  • درد به خصوص هنگام اجابت مزاج
  • سوزش و خارش مقعد
  • التهاب و تورم مقعد
  • وجود زائده های بیرون زده از مقعد
  • ترشح مخاط
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

انواع بواسیر یا هموروئید خونی

بواسیر یا هموروئید داخلی : این نوع از هموروئید در داخل مقعد و حداقل ۴ سانتی متری انتهای روده بزرگ ایجاد میشود و علائم کمتری در مقایسه با نوع خارجی داشته و خونریزی آن نیز از نوع داخلی روی میدهد.
بواسیر یا هموروئید خارجی : در این هموروئید عروق خارجی مقعد دچار کشیدگی و تورم شده اند. بیرون زدگی و خونریزی شایع ترین نشانه بواسیر خارجی است .
درمان بواسیر خونی با لیزر و روش های پزشکیبهترین و موثرترین راهکار درمان هموروئید خونی لیزر درمانی است. دستگاه لیزر با کمک اشعه مادون قرمز می تواند موجب انعقاد خون در عروق متورم شده و با قطع جریان خونرسانی به آنها، این بیماری را درمان نماید. این روش درمانی در کمتر از یک ساعت انجام شده و چون بیماران نیاز به بستری در بیمارستان نداشته و درد و خونریزی را تجربه نمی کنند، استقبال بیشتری از آن می شود.انواع داروی بواسیر خونیداروی موثر و قطعی برای درمان بواسیر وجود ندارد. اما مصرف برخی داروها به خصوص در نوع کرم می تواند به درمان علائم هموروئید کمک نماید. برای درمان بواسیر خونی می توان از انواع داروها استفاده نمود. که عبارتند از :

داروهای مسکن برای کاهش درد

داروهای آنتی بیوتیک برای کاهش التهاب

ملین ها برای درمان یبوست

داروهای ذکر شده نمی توانند درمان قطعی بواسیر باشند بلکه در کنار سایر روشها به منظور کاهش علائم بیماری استفاده میشود.درمان بواسیر خونی در طب سنتی با گیاهان داروییبرخی از مهمترین راهکارها در طب سنتی برای درمان بواسیر به این شرح است :

مصرف سرکه سیب : این خوراکی با دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند هموروئید را درمان نماید. برای استفاده از سرکه سیب می توان مقداری از آن را به وان آب گرم افزود، و برای مدت چند دقیقه در آن نشست. دیگر روش استفاده از سرکه سیب آغشته نمودن مقعد به آن با استفاده از پنبه است.
آب نارگیل : مصرف آب نارگیل می توان بدون هیچ عارضه ای به درمان بواسیر شما بپردازد.
آلوئه ورا : این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که در درمان هموروئید موثر است. برای این منظور می توانید مقعد را به ژل این گیاه آغشته نمایید و یا روزانه این ژل را مصرف نمایید.
سیر : سیر به عنوان ماده ای ضد عفونی کننده شناخته می شود که در درمان انواع بیماری ها از جمله هموروئید موثر است. برای استفاده از سیر می توانید چند حبه از آن له نموده و در یک لیوان آب بریزید سپس می توانید پنبه ای را به این آغشته نموده و برای ضد عفونی کردن مقعد از آن استفاده نمایید.

فندق جادوگر : این گیاه به شدت در کاهش التهاب و تسکین هموروئید موثر است. برای استفاده از این گیاه کافی است پنبه ای را به آن آغشته نموده و بر روی هموروئیداستعمال نمایید.




No comments:

Post a Comment